20 veckor

Oj, vad länge sedan det var sen jag skrev här! Har haft fullt upp med skola, dans och Meia. Nu känner jag däremot ett stort sug efter att få skriva av mig. Meia mår superbra! Hon har blivit så stor, hela 14 kg! Vi börjar misstänka att Gith har sålt en briard till oss! Hehe, vad jobbigt det hade varit. Men det är antagligen bara som hon växer väldigt fort (eller hur?). Alla på brukshundsklubben trodde att hon skulle väga 40 kg. Då sa jag "naaee, 20 kg", ett par förvånade ögon tittade på mig. Hon är nämligen den första Gosen som de har haft där.

Jag kanske ska berätta att vi har börjat på Höörs Bk. Vi var på vår första lektion i tisdags, tvivlar på att jag ska berätta hur det gick. Fick höra att vi behövde specialhjälp. Hon betedde sig som en hyperaktiv galning. Men vi fick många bra tips att öva på! Som tur är, är jag extremt envis. Aldrig att jag ger mig förän hon beter sig ordentligt!

Igår gick vi ut och övade på tipsen som vi fått. Jag blev väldigt glatt överraskad när hon reagerade bra på övningarna. Hon var hur duktig som helst! Vårt problem är att hon drar i kopplet, hetsar upp sig och skäller på människor samt hundar. Idag gick jag ut igen och övade. Vi gick förbi en unge som slog med pinnar på en stolpe, en unge som körde i en liten traktor, en joggare och ett helt gäng föräldrar med barnvagnar. Meia skällde inte en enda gång! Jag blev så glad! Fick inte ens kramp i fingrarna när jag tränade henne, vilket tydde på att hon inte drog så mycket som hon brukar! Det ska bli en väldigt fin gos (trots våra briard-misstankar) av henne.

Det blev mycket text! Ska skriva lite oftare så det inte behöver bli så mycket att läsa åt gången! Några fina bilder har vi också tagit nu under veckorna. De kommer här!











Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Juliet har också liknande saker för sig som att dra i kopplet och skälla. Mest när hon går tillsammans med en annan hund. Ja deras vakt och vallaregenskaper gör dem vaksamma och känsliga och märks tydligt nu när spökåldern börjar närma sig:) Det lugnar sig med tiden så fortsätt träna som du gör. Dra i kopplet kan tyda på att de vill "ta för sig" (vilket jag tycker är bra). Prova på att aldrig låta henne gå före dig någonstans, stanna i trappor osv. Dom kan tyckas obildbara i den här åldern men vid 1 år brukar bitarna falla på plats. Visst är dom härliga?

2009-09-19 @ 23:17:54
URL: http://raidho.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Tack för tipset! Ska prova på det :) Hahah, visst är dom det ;D

2009-09-20 @ 13:52:35
Postat av: Qvittra

Min matte säger att jag förmodligen inte fyllt 1 år än då isåfall ;)

2009-09-21 @ 11:03:33
URL: http://www.mountainvalley-dogs.se
Postat av: Gith

Det verkar som att flera i den här kullen växer fort:)

Jobba på du så ska du se att det snart faller på plats och ja det är ett yrväder du fått men mycket motor, mamma Deiá har och är fortfarande ett energiknippa utan dess like ;)

2009-09-21 @ 14:24:36
URL: http://www.solarwes.se
Postat av: Laila

Hejsan!

Jag har samma problem med "tea", är van med snälla Sixten som tycker om allt och alla medan "Tea" försöker skrämma bort dom! Vi går valpkurs och hon är superduktig men så fort det kommer någon ny in i "flocken" så vill hon helst skälla ut den. Det är jättekul att läsa din blogg! Ha det bra och lycka till med Meia

2009-10-04 @ 21:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0