6 månader!

Idag fyller Meia 6 månader! Det lilla livet blir nog inte större på höjden skulle jag tro. Men pälsen ändras drastiskt. Vi har även upptäckt att hon inte tål vanlig mat, hon måste ha sensitive. Annars lägger hon sådana surisar och det är otrevligt!!

Idag hade vi besök av min moster och två kusiner. En av mina kusiner har varit hundkurs-instruktör, därför tränade hon mig och Meia idag. Fick jättebra tips på hur jag skulle lära henne att gå fot, vilket är väldigt bra. Och hur jag skulle få henne att komma till mig när hon ignorerar mig. Jättenöjd är jag med det! Min kusin är jätteduktig på detta här, så jag är väldigt tacksam för hjälpen. Ska träna på det vi lärde oss mycket nu, så kan Meia snart gå fot.

Hoppas Meias syskon har haft en bra 6-månaders-dag idag :)



Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Jodå, 6-månadersdagen gick fint och Juliet fick en freesbee som Frisse bet sönder på en gång:)

Det finns ett färskfoder som heter Nordic, det är inte dyrare än vanliga torrfoder och finns i en + variant utan gluten. Jag använder det till alla mål nu till Juliet och hon älskar det och mår kanon. Frisse får det en gång/dag. Det innehåller bara köttprodukter. Nackdelen är att man behöver frysutrymme. Du kan läsa mera om det på deras hemsida.

2009-10-29 @ 20:31:40
URL: http://raidho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0