23 veckor, SKABB!

MEIA HAR FÅTT SKABB! Tror vi iaf. Den lilla stackaren! Hon ska till veterinären imorgon, då får vi se om det är så det liggger till. Därmed blev det ingen valpkurs idag.
Lilla Meia har blivit SÅ stor! Hon väger nu 15,7 kg och är 47 cm hög (ungefär). Tiden går ju bara så fort! Hon var precis en liiiten skrutt som skuttade omkring. Förresten så har jag tittat lite på hur hon hoppar när hon hoppar upp i soffan osv. Oj vad fint hon hoppar! Med en sådan lätthet! Det bådar gott för framtiden. Jag ska försöka ta lite bilder imorgon eller i alla fall innan lördag. Var ju länge sedan vi lade upp bilder, men den braiga kameran har gått isönder! Har dock en digitalkamera som fungerar alldeles utmärkt! (Då ska jag fixa bilder till dig också Gith, förlåt för att det har tagit sådan tid!!)

Skriver imogon hur det gick hos veterinären!

Kommentarer
Postat av: Lisa & Gossarna

Är det rävskabb ni tror hon fått? Stackars liten!

Shakiro har haft rävskabb och han blev rejält dålig. Kliade sig något fruktansvärt. Nu har ju han dåligt immunförsvar sen tidiga år så han blev nog extra påverkad och dålig pga det också.



Men efter en antibiotikakur var han piggelin igen.



Lycka till imorgon!

2009-10-07 @ 22:42:55
URL: http://www.mountainvalley-dogs.se
Postat av: Gith

Stackars liten men det går över snart med lite medikament :)

Jag hoppas att hennes rörelser är som Deiás för det är så härligt att se henne hoppa eller springa i skogen.

Kram Gith

2009-10-08 @ 09:20:04
URL: http://www.solarwes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0