16 veckor

Nu är lilla Meia 16 veckor! Hon väger 11,6 kg (ett och ett halvt kilo sen förra veckan!!) och är lika pigg och glad som alltid. Idag var jag och mamma iväg och köpte en kloklippare som själv känner var pulpan sitter och två nya leksaker. Är superbesviken på kloklipparen. Jag har gett mig på det två gånger idag och försökt (inte samma klo då förstås!), det fungerade inte alls. Dyr var den också, så man hade hoppats på något lite bättre. Leksakerna var desto bättre! Köpte en rosa-vit tennisboll och en rosa-vit trasleksak med jordgubbs-smak. Meia tyckte att båda var hur roliga som helst! Hon lekte med dem mycket nu under dagen. Snart ska jag och mamma gå ut på en liten promenad med Meia, det är alltid lika uppskattat.
Nu har jag fått reda på att valpkursen startar den 15e september. Äntligen ska vi få lite pli på hunden! Fast hon är rätt duktig för det mesta, så jag är redan stolt över henne.
Nej, nu kom Meia inspringandes till mig med trasleksaken i munnen och såg allmänt glad ut. Hon vill nog att jag ska busa med henne lite. Så det blir inte mer den här gången!

Några bilder på Meia och de nya sakerna!


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Det är så trist när grejer man köper inte håller vad de lovar. Kan du inte få lämna tillbaka den? Vägde Juliet idag och hon väger 12 kg. Kan vara några hekto mindre för jag använde min våg och den är kanske inte helt pålitlig. Meia och Juliet är lika varann i ansiktet tycker jag. Lika söta och fina:-)

2009-08-20 @ 22:34:35
URL: http://raidho.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är det! Ska kolla upp om man kan lämna tillbaka den! Fast det hade ju varit så bra om den fungerade.

Aha, då växer Juliet lika fort som Meia då :) Man kan nästan höra knaket när hon växer! De är verkligen systrarna cute!

2009-08-21 @ 20:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0